Tuesday, September 29, 2009

ketiak melekit

kucar-kacir gua keluar rumah hari ni. entah kenapa sejak akhir-akhir ni mata gua jadi tak berdisiplin. gua ingat ada satu keturunan jin dok bersantai dekat kelopak mata gua ni. cuti panjang sangat, dia jadi naik lemak. subuh tu, dia punya liat nak bangun macam apa. tak sempat gua nak bersolek-solek sebab dah lambat sangat. nasib baik gua jenis 'natural beauty'. rumah ibu gua pulak nak kena amik lebih kurang 1 jam ke tempat kerja. atas jalanraya pula, kereta bergerak macam siput babi. entah kalau gua berlumba dengan siput babi ke tempat kerja, belum tentu gua bulih menang. gua naik evocil ok. kalu nak kira lumba lari, harimau bintang pun gua bulih kalahkan. itu pun gua lari-lari anak saja.
sesampai di opis, gua buat kerja macam biasa. tidur dan mengulor selepas waktu rehat pun macam biasa. tapi hati gua kuat mengatakan yang ada sesuatu yang tak macam biasa. gua cek diri sendiri. muka-manis. baju-lawa. perangai-sopan. facebook-update. blog-cek. tapi rupa-rupanya gua terlupa pakai deodorant. cis. patut gua rasa melekit-lekit. nasib baik ketiak gua pesen tak berapa nak keluar bau. mana pulak gua nak cekau deodorant waktu-waktu pejabat ni?
5 menet kemudian....
peh..gua mula rasa ketiak gua bertenaga semula. segar lagi berbau harum. ahhhh...lavender breeze pun lavender breeze la. terima kasih ambi pur. dapat gak gua buat ganti rexona stail sembur-sembur gua. heh!
notakakiberbulu: cilakak macha! lu yang paksa gua up entri kan. tengok?? gua dah up cerita yang bukan-bukan ni...

12 comments:

Darkk said...

Lu pesen jenis berpeluh ketiak je kot. Gua dah lama tak pakai dedorant.

Stedi je.

macha_sezs said...

hoi! tulis entry senonoh sikit boleh??

hahahaha~

phish said...

x dak hal weh..asalkan ketiak jangan bau paeng cm bawang sudahhh

jo said...

darkk:
yela...gua agak gitu gak..nasib baik gua punya opis ade ekon...bulih la gua tido sambil anginkan ketiak..

macha:
hoi! lu punya pasal la ni..gua dah la takde mood nak up cerita...

cih!

phish:
kalu bau bawang tu gua bulih terima lagi..kalu bau tikus mati, sapa nak tanggung???

Liliyuli said...

jgn ketiak lu bau peluh jantan sudah...hahahaa

jo said...

liliyuli:
biadap benar..apasal lak nak bau peluh jantan?gua bukan buruh kasar tau..

jo said...
This comment has been removed by the author.
Nabil Fizri said...

kah3.
melekit jgn bia lame2
susah nk kepak ketiak nanti.

aloy_paradoks said...

ceh kata gadis? ketiak melekit? eiii.

jo said...

nabil:
ape nak kepak-kepak pula?
lu ingat gua ayam ke?
gua hot chick je..haha....

aloy:
melekit-lekit pun ketiak gua wangi tau...

sharip said...

ko lari serupe aku lari anak2..
lembap nak mampos..
haahah~~

jo said...

sarip:
ko tu yang lembap..
siot...
weh...
jelawang...jelawang...jelawang....