Thursday, August 6, 2009

Bila dah malas buat kerja, gua buat ini...

Hidup ini indah bukan?
Kalau kita mampu mewarnainya
Dengan warna-warna tenang
Warna-warna kedamaian..

Hidup, kita perlu cekal bukan?
Sebab ia bukan selalu menjadi seperti
Yang kita impi
Bukan selalu menjadi seperti
Pengakhiran drama bersiri

Bila kita berada di atas
Kita selesa,
Kita lupa,
Kita alpa,
Bagaimana rasa bila di bawah
Hidupkan macam roda
Yang selalu berpusing
Menyusuri jalan-jalan kota
Yang jauh dan berliku…

8 comments:

Kuwe said...

lu malas2 ada jugak hasil,kalo lu rajin mcm mana pulak?

macha_sezs said...

err...ni bersajak sajak ni apeha plak?

side effect tersesat ari tu ke?

sila ke klinik berhampiran....

Precious said...

Pandai berpoem yer. Keep on writing ler ...
p.s. Thanks for d wish.

aloy_paradoks said...

hidup perlu duit.. takde duit tak kan bahagia..

jo said...

kuwe: kalo gua rajin, gua bulih pakai misdis la...

macha: ni sebab gua dah banyak sangat tekanan dengan persekitaran gua..

precious: hehe...pandai tu tidak..baru nak berjinak..

sama-sama..

aloy: yang ni gua sependapat dengan lu..

BudAk hijAu said...

tiba2 je ko nie...?dh kenapa beb?

jo said...

budak hijau: efek ape pun gua tak pasti. yang pasti gua tengah 'high'..haha..

aloy_paradoks said...

terima kasih..