Friday, July 30, 2010

gua memang kuat bebel

gua baru je lepas marah budak-budak sekolah. gua rasa tak cool gila bila marahmarah. tapi budak-budak sekarang ni, kalau tak di marah memang naik tocanglah jawabnya. nasib baik sekor-sekor tak kena cekik. dah masuk makmal, buat bising dan lari-lari. memanglah makmal tu gua dah conteng baik punya (rujuk gambar bawah). gua ni memang tak boleh start membebel. nanti tak boleh nak berhenti. penyakit keturunan.
"awak ni, kalau masuk rumah orang tak boleh ke mintak kebenaran dulu ke? awak ingat bla..bla..bla...stokin bau bangkai...bla..bla..bulu hidung tak potong, baju selebet...bla..bla..kurang hajar...bla...bla...tak belajar moral...bla..bla...bla....taik kucing....bla..bla...bla....citer angelina jolie yang baru ni best...bla...bla...bla....kepala ada jerawat batu...bla...bla..bla...macam hantu perangai masing-masing.....bla...bla...bla....hormat sikit orang tua....bla...bla....bla....dan bla..."
panjang jugak gua membebel. dekat 5 minit. semua mata budak sekolah usha gua lain macam. gua terus ke meja. duduk dan sambung main fesbuk. muka masih serius. garang.
tiba-tiba ada sorang kutu mari dekat dengan gua.
"cik, mereka ni talak paham bahasa melayu. ini semua budak pelalihan. cakap
pun talak guna punya..."
kutu tu cakap dengan gua dalam nada bahasa dia.
cilakak. macam mana gua boleh terlupa cikgu-cikgu bahasa melayu sekolah gua mengeluh banyak pasal budak peralihan yang tak reti, paham, pandai bahasa melayu. rasa macam badut betul. patut la muka sekor-sekor tadi gua tengok macam bangau.
"u kasik translate la apa i cakap tadi." boleh tahan gua punya hidung kembang kempis. cover bengang.
"wallaweiiiiii......???"

17 comments:

Mimie.Candy Cane said...

Dasat lu membebel jo.merangkumi semua aspek..cuma lepas ni pastikan lu membebel kepada golongan yang betul okeh.heheh

macha_sezs said...

gua tengok lu dah banayak berubah. soalan gua satu je sejak gua perasan perubahan lu.


bila nak kawin?

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said...

amik nie uncle google tolong gua translatekan utk lu..


"Your life, if people can not enter the house to go to've Truth? You remember bla .. bla .. bla ... socks smell dead ... bla .. bla .. do not cut your nose hairs, clothing selebet ... bla .. bla .. bla ... less Hajar ... bla ... not learn moral ... bla ... bla .. bla .... bla .... taik kucing .. bla ... angelina jolie Prayojana bla .... my new best ... bla ... bla ... bla .... head stones have acne ... bla ... bla .. bla ... like ghosts their behavior respectively ..... bla ... bla ... bla .... little respect for the elderly .... bla ... bla .... bla bla .... and ... "


p/s: gua baru tahu taik kucing dalam english pun taik kucing jugak .. hahaha...

fndrocka said...

selalunya kalau marah dalam bahasa omputeh lagi cool...

h a n i e said...

kan macha kan..dh lebih ke arah gadis2 dah...syukur alhamdulillah..
berubah jgk ko kan jo..



hahahahahaha! larikkk~

alhena said...

uiyoo!!aku kagum la ngan ko jo. terer betul ko membebel. aku nk belajar la. bagi mantap sket bebelan aku.

agak2 bila bole start kelas?

p/s:jgn membebel kat aku. sbb aku budak peralihan :P

pakcik said...

nasib baik diorg tak paham...kalu paham, siap la kete ko kene bakar...budak2 Young and Dangerous tu...jelmaan geng2 Chan Ho Nam...

ashraf sahdan said...

makin lama makin 'emak' lu ni jo..
ha ha ha.

tasekM said...

basuh cakap omputih pun blom tentu paham gak tu kan...?



.

Liliyuli said...

hahahaha..

buat bahasa isyarat la weh..hahaha

nuyuljana said...

hahahaha.

lu bebel 5 minit? membazir 4liter air liur.

:D

Putra said...

jangan marah-marah bu, ntar cepet tuo..

jo said...

mimie:
merangkumi semua aspek? hah. memang betul pun. tu belum dengar nenek gua bebel lagi. siti nurhaliza masak cucur letak telur pun boleh masuk. keturunannn...

macha:
buat masa sekarang ni, gua belum ade sebarang rancangan lagi. habis bulan, habislah duit gaji gua.

azman:
hahaha....cis betul la..ini macam kalu, tak jadi gua nak marah-marah...

fndrocka:
sedangkan yang melayu pun depa tak paham. inikan la bahasa inggeris. silap-silap, gua pun tak paham gua cakap apa...

hanie:
aku dah lama berubah la...ha....dari dulu lagi aku memang gadis, gadis pun.. auww~

jo said...

alhena:
nak belajar tu senang. mula-mula kena belajar tahan napas 5 minit. kalau lepas, kita on kelas...

pakcik:
memang banyak pon weh kes-kes calar kereta cikgu. tu pasal aku malas nak amik pot sangat budak2 sekolah ni. buat sakit hati je.

mael:
apa emak? emak? karate baru tau!

kak tasek:
betul la tu kak. budak2 ni memang jenis tak paham bahasa apa pun. =P

liliyuli:
bahasa isyarat? isyarat tangan atau isyarat kaki?

nuyul:
haha..kalau tadak, boleh minum semula sampai kenyang..yaks!

putra:
jangan risau. aku awet mudo. eh..apa bu?bu?

fecca said...

ko FS ke joe?

rindu ko!!

jo said...

fecca:
wah. lama tak nampak kau sekitar sini.

FS? apa tu?

fecca said...

FS?.. eerrr, dia keje kt lab comp gaks...

ak tgh berpeleseran kt blog ko ni..

eerr... jam tengkorak ko pe kabo?