Tuesday, November 24, 2009

kawin II

sedang gua lepak-lepak bersama kakitangan yang misi dan visi mereka ke tempat kerja adalah lebih kurang sama dengan gua, di sebuah kerusi pangkin sambil makan goreng pisang separa panas berulam air teh dan angin sepoi-sepoi bahasa, gua dihiburkan dengan satu kisah. maaflah. akhir-akhir ni gua asik nak up cerita kawin je. bulan doblas katakan.

ada satu pasangan suami isteri.

setiap kali mereka nak buat projek (bahasa orang kita) si suami akan menutup lampu. sehinggalah satu hari selepas 3 tahun dan pasangan itu mempunyai 3 orang anak, si isteri membuka lampu ketika mereka sedang asyik masyuk. curious gua agak.

si isteri ternampak si suami menggunakan sebiji timun sebagai alat perantaraan (gua tak tahu penjodoh bilangan yang sesuai) mereka.

isteri: saya kecewa dengan abang. selama ni abang gunakan timun? sampai hati abang......

suami: saya lagi kecewa dengan awak. walaupun saya gunakan timun, tapi..kita ada 3 orang anak...

24 comments:

♣ haNie ♣ said...

anak timun??

terrarosa said...

adakah timun itu... timun dalam peribahasa seperti mentimun dan durian ?

sharamli said...

laen kali jgn wat pr0jek dlm gelap..

Mimie.Candy Cane said...

hahahaha...kantooiiii...

Tijah said...

hahahhahaa. aku ingat ada anak buluh betong jer

aloy_paradoks said...

terarlah timun tu..

maEL said...

suami : nasib baik abang guna timun, kalau abang pakai lidi satey?

jo said...

hanie:
ntah la weh..gua pun tak pasti anak siapa....

terrarosa:
haha! kena tanya yang lebih pakar la macam ni...

sharamli:
kalau tak gelap bocor rahsia beb..

mimie:
jangan jadi gini tau.....!

jo said...

kak tijah:
hahahahaha...bukan setakat anak timun je, anak terung pun bulih jadi..errrrrrrrr....

aloy:
wah? suka nampak?

mael:
isteri: auwwwwwwwwwww...

paiseh said...

pompuan. memang!

Sang Harima said...

isteri,isteri.. haish..! rungsing gua..

aloy_paradoks said...

mesti la!

Koyuki said...

cayalah bini

YobSumo said...

erk.

wanita curang? tapi tidak pernah mengerti beza nikmat "batang" dan nikmat timun sebenar suami?

pelik... hahhahahaha.

Nabil Fizri said...

mentimun lu ni!

jo said...

paiseh:
apa?apa?
memang apa???

sang harima:
gua pun sama runsing ni...
suami..suami...

aloy:
yang pelik-pelik lu memang suka kan?

jo said...

koyuki:
betul...cayalah!

yobsumo:
ah..mana lu tahu dia tak rasa nikmat?
hahaha...

nabil:
gua belum pernah mentimun pesen ini lagi..

SUXX said...

asal timun?

bkn________?

Pyanhabib said...

selamat hari raya haji

aloy_paradoks said...

update.. update...

sharip said...

xkn xrase sejok ar pake timun?
pelikk aku~~

jo said...

suxx:
ape tempat kosong tu?
muskil gua.

pak pyan:
selamat..selamat...

aloy:
on da way!

sharip:
errr....biasa rasa apa beb?
hehe..

nuyuljana said...

hahaha.

hebat timun tu.

-_-"

jo said...

nuyuljana:
perempuan tu lebih hebat.