Monday, May 11, 2009

saya memang seorang gadis yang licik-licik manja- bahagian 2

gua baru kena halau dengan tuan rumah, rumah lama gua. tapi memang sebenarnya gua dan osmate gua yang lain dah bersatu hati nak berambus pun dari rumah beliau. takde sinar kebahagiaan langsung. mentenen memang macam haram. rumah dah kena pecah masuk pun, gua suruh ganti grill...liat kemain. last-last tak buat pun. malas dah gua nak bising-bising. pintu toilet tu sikit hari lagi je nak tercabut. mmg buat gua rasa nak petrolkan saja rumah beliau tu. tapi gua orang islam. gua dulu duduk johor, sekolah agama. ada belajar akhlak. kat sekolah agama, walaupun gua rajin ponteng, tapi gua ponteng lepak dekat masjid. sampai cikgu kelas ingat gua dah hilang. sebenarnya gua pegi beli aiskim malaysia dekat rumah orang dan makan dekat masjid. pastu, cikgu gua cakap dekat2 area masjid tu ada orang nampak hantu. eleh...nak cong gua la tu. gua lepak dalam masjid mana ada hantu boleh masuk. cerdik tak gua? tapi tak lama dah. dua tiga kali lepak, ramai member-member gua tarik diri dari acara ponteng kelas. cikgu ugut nak rotan sapa lambat balik semayang asar.
sebenarnya rumah baru gua ni takde la lawa sangat. penyewa sebelum ni budak-budak laki. yang ni lagi satu hal gua nak maki. diorang punya rumah, reban ayam pun lagi wangi. kandang lembu pun lagi sedap-sedap nak lepak. kerja keras weh gua dan osmate bersihkan rumah tu. last-last berjaya jugak kitorang mengemas. tapi...kitorang ada masalah sikit dengan dia punya jamban. jadi untuk tidak meng'tandas awam'kan jamban tersebut, gua terpaksa buang sisa kumbahan gua dekat opis. tuan rumah baru ni lagi ok dari yang dulu. nanti gua nak buat aduan tentang jamban tersebut kendian gua ingat nak mintak dia tolong tambah bath tub dalam bilik mandi. baru la boleh mandi gaya kuak lentang dan kupu-kupu.

10 comments:

mrblind said...

dah siap bath tub bagitau..nak tumpang sekaki..

jo said...

mrblind:
cis...
rumah gua bukan pusat kebajikan..
haha..

::alwaniamalini:: said...

oit jo, seluruh seisi kuarga ke pindah dok umah baru nih?
korang dok mane lak????
wah nak buat bath tub, ni rasa nk g umah baru nihhhh haha

BudAk hijAu said...

bath tub...?uihhh..aku pon mau..hehe..

jo said...

wani:
seluruh la....
kitorg da malas nak lyn aci tu dah..bukan main putar alam lagi...heh!jemput la dtg bawak mekdonel..

jo said...

budak hijau:
haha..buleh la tumpang kalo siap kang..aku bg harga member je kang..

sharip said...

wes..
hahahahaha..
xnk aku g uma br kowg..
cane nak lupuskn sisa kumbahan yg ader dlm jamban tu??
maunye ssejam dok curah air lam jamban..hahahhaa..

xyah israel sgtla weh..
mekdonel israel tu...

alif-mikail said...

bath tub? ke kolam tub? ke ke ke?

jo said...

sarip:
alah...ko biase dalam hutan lagi teruk...xpayah nak banyak kompelen..lg pun aku hajak2 ayam jek ari tuh..nape ko siyes sgt nak pegi umah aku??ha?ha?

hahaha..

jo said...

alif:
same jek...yang penting nanti dlm tu aku nak bela ikan...ikan yg kecik2 makan kudis kt badan tu...