Tuesday, April 28, 2009

Percubaan pertama

aku nak tulis sajak.
jangan gelak.ok.

Dikedinginan malam ini
Aku sepi...
erk.. erk..

peh! bunyi semacam benar sajak aku ni.macam horny2 juga aku baca. ok. aku try skali lagi.

aku.
perempuan pemalu.
walau aku tahu, tak semua orang setuju.
tapi bagi aku, pendapat aku.
aku memang perempuan pemalu.

macam pompan-pompan biasa.
takdenye aku nak mula bila ada orang suka.
mana tahu dia nak main-main aja.
tak ke malu gila jadinya?
ah, lelaki....
kan ke semuanya sama.

tapi.
bila kau pergi.
kan dah takde peluang lagi.
nak pergi joli-joli.
yang tinggal hanya aku.
sendiri. menanti.
dengan jawapan yang tak pasti.
dan tak akan pasti.
setelah kau pergi menghadap Ilahi.
sedang aku di dunia.
menghuraikan kepada mereka.
kisah kita.

10 comments:

pakcik said...

nak gua tlg explain kt kwn2 lu status lu?

jo said...

cheh!
jasa baik anda amat saya hargai..
sekian terima kasih..

err...tapi sajak ni best jugak kan?

Liliyuli said...

percubaan ke tiga bila? ekeke

jo said...

percubaan ketiga kena tunggu orang yang ketiga la...tapi org kedua pun x muncul2 lagi..

sharip said...

wes...
cam tau je kisah ko nie..
cpt ar cari oram ke-2...
pas2 wat sajak lagi..
yg tangkap nangis lak..

hhoohhoho~~

jo said...

haha~
aku bt sajak byk2..
anta kt suratkabar...
haha..

Darab Dua said...

puitis orangnya lu nih!
haha~

jo said...

hari-hari nak layan rokes..
mati jiwa lu nanti...

dayafterday said...

puitis?warghahahahahhahahah....

jo said...

gua nampak je ganas..
tapi berseni orangnya..