Wednesday, April 22, 2009

badan sihat otak cerdas..buat apa pun pantas..

kadang-kadang kita terasa bosan dan tak bersemangat. masuk opis termenung. jalan seret kaki. makan nasik pinggan tak basuh. baju dalam baldi tak basuh. mandi sekadar basah. naik tangga slow-slow. pandu kereta macam siput babi. kerja banyak, sibuk fesbuk. kain kat ampai malas nak lipat. bilik macam kapal karam. pegi opis tak lipat selimut. otak semakin tidak cerdas dan iQ semakin rendah.

marilah mencuba permainan SUDOKU. permainan zaman sekolah dulu-dulu. selain dapat meningkatkan kecerdasan otak, ia juga baik untuk kesihatan. tak pecaya? dari pagi tadi, aku dah berjaya siapkan 6 puzzles. aku sihat bukan? yela2..aku buat selang-seli dengan keje opis. tu yang lembap siket..

notakakiberbulu: tapi sekarang aku rasa macam nak penampau orang saja. apsal boleh salah letak nombor pulak? sudaahhhhh....nak kena padam balik....

11 comments:

macha_sezs said...

ini permainan memang sakit hati weh..kalau salah nombor..

tapi kalau siap.......die punye senyum....perhh...sampai tlinge...

jo said...

kalu siap...terasa diri ni bijak pula..padahal buat SUDOKU for dummies..

haha!

sharip said...

wes..
ko wat sudoku 4 beginner nye eh?
2 pom siap 6 jek??
lemahh gler..
hahaaha~~

Lina Chan said...

br berjinak2 main sudoku?
haha~ nak gelakkan ko..
haha~

jo said...

sarip: weh...aku buat waktu pejabat la...memang la siap siket jek...mana nak buat koje lg..naik main lagi..ha..jawap2..

lina chan: heh! mane ade baru la chan-chan..aku dah lama tau main..baru2 ni je terasa otak makin beku...huaaa....

mrblind said...

kalau salah satu..memang berterabur..

StingRay said...

ha..ko jgn bg aku jumpa ko tgh jalan.....


bawak slow2 lane kanan memang aku langgar...


hahahahhaaaa.....

jo said...

mrblind: kalau salah satu, semangat nak jawap jadi auto luntur..die jadi semangat nak tidur saja...

jo said...

stingray: kalu aku bawak lane kanan kompem ko xdapat kejor...heh!

Liliyuli said...

sama la..kalau kelam kabut p opis..gebar(selimut) pun tak terlipat..hahaha!!

jo said...

liliyuli: pegi opis xlipat gebor..tapi lu sibuk2 je tag mrblind..hahaha...