Sunday, November 23, 2008

sekolahku...sekolahku...sungguhku rindu...

rindu betul aku pada zaman kanak2..ye la kan...semenjak menjadi R.A ni byk betol masa terluang yg aku gunakan utk muhasabah diri, mengenang peristiwa silam, tidur di kerusi opis, pegi menemani rakan menghadiri temuduga, pegi menghantar borang jawatan kosong, memanjat pokok rambutan di ladang (sblm menghantar borang), tidur lagi di kerusi opis, berintenet sehingga muntah, pegi ke alamanda membeli keperluan rumah (lazimnya dilakukan pada hari mendapat tuntutan gaji) dan yang paling best bila aku mengenang kembali zaman skolah (zaman pra-matang) yang penuh dgn warna-warni kehidupan..semua ini aku buat dalam waktu pejabat (8-5petang, isnin-jumaat).
aku dulu skola biase saje.murid yang ade xde saje kewujudannye..skola aku, walaupun berasrama tetapi tidaklah penuh..kadang2 orang xpasan pon kehadiran aku kt skola tu (kerap ponteng mungkin)..tapi yg aku pelik, mcm mane pulak cikgu diseplin boleh kenal aku..padahal xde acara rasmi pon yg aku sertai (cth; guru kelas, subjek, dsb) menyebabkan kami berkenalan.. jodoh kami kuat la tu. kendian aku tukar skola..dan tukar lagi..byk2 persamaan skola, skola, skola yang aku pergi, sume cikgu diseplin nak bekenalan dgn makbapak aku..hehe..lalu mereka pon mendapat jemputan khas drpd guru tersebut..jadinya, jumlah kedatangan ibubapa ke sekolah dalam setahun = 2x (pada hari mengambil repot kad dan hari berjumpa guru diseplin) oleh sebab makbapak aku xsuka pegi hari PIBG..dan kenangan terindah bila skola memberi aku cuti 2minggu berturut-turut..memang la happy sgt masa tu..macam kene loteri..tapi gile cemas aku dibuatnya (buat-buat cemas sebenarnya) nak catch up balik 2minggu pnya blaja...haram jadah..
tapi tu dulu..zaman jahil..zaman gelap..eh..tapi apsal skang ni pon aku rs gelap saje?arrrggghhhh...blackout la pulak opis ni...dah la letaknya kat hujung bangunan, sunyi, sepi.....baik aku blah..

4 comments:

StingRay said...

da la layout sama...suka pun teh o ais...jgn ko cakap ko kembar aku yang terpisah...

haha

joE said...

ade dulu mak aku ckp aku ade kembar...sebab xcomel, mak aku da buang da bayi tu..die bela yang comel2 je...ntah2 ko la orangnye...

SyrupusSimplex said...

tu ler..nakal lagi kat sekolah..
tau pun rindu

joE said...

kalo dapat g skola time da tua2 ni cm best gak kn??tp msti la da xbest cm dulu...