Wednesday, July 8, 2009

Ini macam kalu, mak mertua lalu pun bulih timbul perasaan pilu

hari ni memang lain dari yang lain. semangat kerja gua mari lain macam. mungkin sebab malam tadi gua ada mimpikan ehem-ehem. ehem-ehem tu bulih jadi seseorang (artis) ataupun sejenis makanan laju. piza hat misalnya. pagi-pagi gua dah pekena bijirin. bagi up sikit motivasi diri. kemudian gua bersiap ala-ala gipsi dan terus ke opis.

tiba di opis gua terus buat-buat rajin. macam menantu kesayangan. gua masuk lab kompiter yang dah diamanahkan ke gua tu. lab kompiter yang macam kandang lembu. lembu masuk terus pandai main solitare. tapi gua terima je dengan hati yang tabah.

gua dari bilik utama sehingga ke dalam bilik server. gua kemas apa patut. gua sapu, gua lap-lap, gua tido, gua makan, gua nyanyi, gua angkat moniter, gua lempang jehan misken...gua...gua.... banyak la yang gua buat. kalu guru besar tengok, mahu menitik air mata beliau.

entah macam mana sedang gua dihasut perasaan rajin tu, gua nak la alihkan satu meja kompiter ke tempat yang lain. biar ada perubahan sikit dalam hiasan dalamannya. berat beb. macam nak alihkan rikishi. gua tarik.

sikit.

sikit.

prangggggggg....!!!! pung-pang-pung-pang....

entah macam mana bulih ranap pulak meja tersebut. bersepai segala macam barang. moniter. tetikus. gegajah. kibod. keyped. kotak kosong. gunting. cpu. kuih. gua punya cemas terus naik sampai 3 kilo. haru betul. ni yang buat gua malas jadi rajin ni.

notakakiberbulu: sapa ngadu dekat cikgu besar aku, siap!!

14 comments:

pjot said...

org nk gtau gak!!!!!
wahahahaha....

ape la ko ni jo..mesti sbb da riak sgt pagi2 tu kot..hehe

jo said...

mana aku ada riak...
cuma bersarapan bijirin aje..
ni la antara punca-punca aku jadi malas...

aloy_paradoks said...

mmg takde bakat jadi rajin.

sharip said...

wes....
ko mmg xble jd rajen..
mst ade bende malang..
hahaa~~

jo said...

aloy:
aku macam ada bakat jadi pelakon tak?

jo said...

sharip:
aku ingat nak pegi mandi bunga la...

wa stomek said...

apesal lu tak angkat opis tu gi tempat lain?

jo said...

gua ingat nak angkat jugak opis gua pegi amareka syarikat..bulih gua pekena salji musim sejuk nanti...

lydiarayyan said...

adeh....sadis..sadis....
kerajinan di sabotaj meja usang

jo said...

lydiarayyan:
itu yang buat gua selesa jadi malas...

lydiarayyan said...

iye...malas itu mcm cool...
a slow mo cool...
hak hak hak

Basuh Baju said...

kena sumpah ke? hjaha

jo said...

lydiarayyan:
kalu misken itu pon cool jadinya gua ni orang cool yang cool la...

basuh baju:
gua ingat ni santau angin la...

nuyuljana said...

hahaha.

terlebih rajin pun susah.